Αρχική    Christmas     Diet     Spirit

Υπάρχουν τελικά «μεσογειακές» επιλογές τροφών στις γιορτές;

Γιορτές, δίαιτα και διατροφή. Τι πονοκέφαλος κι αυτός! Για εσένα που ακολουθείς μια δίαιτα, πιέζεσαι σε προγράμματα γυμναστικής κι έχεις αρχίσει να βλέπεις αποτελέσματα, αυτή η περίοδος των εορτών είναι σκέτο μαρτύριο. Να δοκιμάσεις ένα γλυκό ή το ένα θα φέρει το άλλο και θα τινάξεις στον αέρα την προσπάθεια που έχεις με τόσο κόπο κάνει; Και άντε να θέλεις να φας κάτι όχι όσο παχυντικό… πού θα το βρεις στο εορταστικό τραπέζι. Ησύχασε. Τα έχουμε όλες περάσει αυτά. Για να σε βοηθήσουμε ρωτήσαμε τον ειδικό.

Αλέξανδρος Γ. Σαχινίδης, MD, MSc
Ιατρός – Βιολόγος
MS Εφαρμοσμένη Διαιτολογία-Διατροφή & Κλινική διατροφή

Φωτογραφία: Έφη Γρηγορίου

Μπορούμε άραγε να ακολουθήσουμε την πιο υγιεινή, μεσογειακή, διατροφή στη διάρκεια των εορτών; Μπορεί κάποιος να βρει μεσογειακές επιλογές στο Χριστουγεννιάτικο ή Πρωτοχρονιάτικο τραπέζι;

Σαφώς υπάρχουν τέτοιου είδους επιλογές! Ξεκινώντας από το γιορτινό τραπέζι θα λέγαμε ότι η γιορτή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ευνοεί την κατανάλωση των πουλερικών, ανάμεσα στα οποία πρωταγωνιστικό ρόλο έχει φυσικά η κατανάλωση της γαλοπούλας, αλλά και το κοτόπουλο. Επομένως, μπορούμε να καταναλώσουμε δύο φορές την εβδομάδα πουλερικά, συμπεριλαμβανομένου του τραπεζιού των Χριστουγέννων και της παραμονής! Συνοδευόμενα πάντα από πλούσια πράσινη σαλάτα εποχής με την κατάλληλη ποσότητα ελαιολάδου και φυσικά άφθονο χυμό λεμονιού, ξύδι ή κρέμα βαλσαμικού που μπορεί να παρασκευαστεί και στο σπίτι. Μη διστάσετε να βάλετε λίγα κομμάτια φρούτων ή γιορτινού ροδιού, που προσθέτου στη γεύση και είναι εξαιρετικά υγιεινά.

Η περίοδος των εορτών ωστόσο είναι μεγάλη. Τι θα προτείνατε σχετικά με τις βραδυνές μας εξόδους, επιτρέπεται ή είναι απαγορευτικό το αλκοόλ;

Σχετικά με την κατανάλωση αλκοόλ, που έχει την τιμητική της σε γιορτινές συνεστιάσεις, θα πρότεινα τη μέτρια κατανάλωση κόκκινου κρασιού κατά τη διάρκεια των γευμάτων, που ταιριάζει απόλυτα με το κλίμα των εορτών! Και αν κάποιος επιθυμεί να πιει κρασί εκτός γευμάτων μπορεί να το συνδυάσει με μικρή ποσότητα τυριού, διάφορα φρούτα, είτε φρέσκα, είτε αποξηραμένα, ξηρούς καρπούς και να αποφύγει τα προϊόντα επεξεργασμένου κρέατος, όπως είναι τα αλλαντικά και τα σνακ αγνώστου προέλευσης και παρασκευής, ώστε να προφυλάξουμε τον οργανισμό μας από τα κορεσμένα λιπαρά οξέα.

Με τα αγαπημένα μας γλυκά τις ημέρες αυτές τι γίνεται;

Είναι σίγουρο ότι δε θα τα εγκαταλείψουμε εντελώς από τη διατροφή μας, απλά μπορούμε να περιορίσουμε την κατανάλωση τους! Προσωπικά επιλέγω γλυκά που έχουν ως βάση το ελαιόλαδο αντί για βούτυρο και τη χρήση μαύρης ακατέργαστης ζάχαρης ή μελιού ή γλυκά που περιέχουν γάλα ή κρέμα χαμηλών λιπαρών. Για τις υπόλοιπες ημέρες τις εβδομάδας και για τις συναντήσεις με φίλους παραμένει πάντα ποιοτική επιλογή η μαύρη σοκολάτα, τα φρούτα με επικάλυψη σοκολάτας, τα γλυκά του κουταλιού που ταιριάζουν απόλυτα με ζεστό καφέ και γιατί όχι νέες επιλογές γλυκών που περιλαμβάνουν ξηρούς καρπούς ή πάστες αυτών, αποξηραμένα φρούτα, μαύρη σοκολάτα και ταχίνι με μέλι πάντα σε δοσολογία προσαρμοσμένη για τον εκάστοτε μεταβολισμό.

Χρόνια πολλά με προσοχή της υγείας μας!

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close