Hyundai i30N Performance: Το Hyundai της καρδιάς

Ξεσκονίζουμε το αγωνιστικό μας κράνος και μαθαίνουμε (στην πίστα των Μεγάρων) πέντε πράγματα που δεν γνωρίζαμε για το νέο Hyundai i30N Performance. Ναι καλά διαβάσατε ένα Hyundai σε πίστα.

Μέχρι τώρα θεωρούσαμε πως στο σύνολό τους τα μοντέλα της κορεάτικης εταιρίας τα αγοράζαμε μετά από υπολογισμούς. Το i30N όμως θα το αγοράζαμε με την καρδιά. Βέβαια δεν θα… χάναμε αφού με τιμή στα 28.750 ευρώ είναι ότι καλύτερο στην κατηγορία.

Η Hyundai αλλάζει γίνεται premium αλλά δεν απογοητεύει και το κοινό της. Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Ελληνικής αντιπροσωπείας θέλει να γίνει η premium εταιρία με τις χαμηλότερες τιμές στην αγορά. Το i30N είναι η πρώτη της προσπάθεια στα sportive hatchbacks και είναι επιτυχημένη.

1. Το διακριτικό «N» προέρχεται από το…

Αρχικό γράμμα της πόλης Namyang στην N. Κορέα. Η σειρά «N» (θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα) γεννήθηκε στην Namyang και ολοκληρώθηκε στη πίστα Nurburgring στην Γερμανία. Το «N» (που εμπνέεται από το σχήμα ενός σικέιν αγωνιστικού περάσματος) αντιπροσωπεύει την ουσία της εξέλιξης των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων της Hyundai. Το αυτοκίνητο δημιούργησε ο Albert Berman πρώην διευθυντής του τμήματος «M» της BMW.

2. Αγωνιστική παράδοση (ή γονίδια)

H Hyundai Motorsport ιδρύθηκε στις αρχές του 2013 με έδρα το Alzenau της Γερμανίας και με σκοπό της να αναπτύξει ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα μηχανοκίνητου αθλητισμού, το οποίο αποδεικνύει το συναίσθημα και την τεχνολογία που η Hyundai διαθέτει στα αυτοκίνητά της. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η Hyundai Motorsport συμμετείχε με επιτυχία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) της FIA, που θεωρείται ως μια από τις πιο απαιτητικές και ανταγωνιστικές διοργανώσεις :

  • 2013: Έναρξη των συμμετοχών του i20 WRC.
  • 2014: Το i20 WRC της Hyundai Motorsport κατακτά τέσσερα podium και ολοκληρώνει το WRC στην τέταρτη θέση στην συνολική κατάταξη των Κατασκευαστών.
  • 2015: Εμφανίζεται για πρώτη φορά η σειρά υψηλών επιδόσεων N της Hyundai με τα πρωτότυπα N 2025 Vision Gran Turismo και RM15.Η Hyundai πετυχαίνει τέσσερα podiums και ολοκληρώνει το WRC στην τρίτη θέση.
  • 2016: Η Hyundai κατακτά επτά βάθρα και ολοκληρώνει το WRC στη δεύτερη θέση.
  • 2017: Μια νέα εποχή ξεκινά με την εισαγωγή νέων τεχνικών κανονισμών που οδηγούν σε πιο διακριτικά, δυναμικά και ισχυρά WRC οχήματα.
  • 2018: Έχοντας διανύσει ήδη τη μισή σεζόν, η Hyundai έχει κατακτήσει έξι podiums και προς το παρόν κατέχει τη δεύτερη θέση στην κατάταξη των οδηγών και των κατασκευαστών του WRC.

3. Εστιασμένο στη οδηγική απόλαυση

Το i30 N έχει αναπτυχθεί με βάση τρεις πυλώνες που βασίζονται στο σύνθημα: «Fun to Drive»: Ικανότητα στις στροφές, Ένα καθημερινό σπορ αυτοκίνητο και Ικανότητα Κινήσης στην πίστα.Το i30 N έχει σχεδιαστεί για να κάνει την καρδιά του οδηγού να κτυπά πιο γρήγορα όταν εκείνος ή εκείνη βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Αντί να επικεντρώνεται σε απόλυτους αριθμούς, η Hyundai Motor επέλεξε να εστιάσει στη οδηγική απόλαυση και τη συναισθηματική επίδραση στους καρδιακούς παλμούς του οδηγού ανά λεπτό (BPM), αντί να μετρά απλώς τις στροφές ανά λεπτό, όπου εμφανίζεται η ιπποδύναμη (RPM). Το συναίσθημα ενισχύεται από τον ήχο του αυτοκινήτου από την διπλή εξάτμιση με σιγαστήρα και το μεταβλητό σύστημα βαλβίδων εξαγωγής.

4. Οι Λειτουργίες οδήγησης

Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε πέντε λειτουργίες οδήγησης: Eco, Normal, Sport, N και N με προσαρμοσμένες ρυθμίσεις, οι οποίες μπορούν να ενεργοποιηθούν χρησιμοποιώντας τα δύο ειδικά μπουτόν στο τιμόνι. Οι διαφορετικοί τρόποι μεταβάλλουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ρυθμίζοντας τις παραμέτρους του κινητήρα, τις αποσβέσεις, τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC), ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD), τον ήχο του κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και τη λειτουργία Rev. Στη λειτουργία N Custom, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν από τις ρυθμίσεις Eco, Normal, Sport και Sport + για κάθε εξάρτημα υψηλής απόδοσης που ταιριάζει με τις προτιμήσεις οδήγησης και τις οδικές συνθήκες.

Ισχυρό πακέτο επιδόσεων

Το i30 N διαθέτει έναν υπερ-τροφοδοτούμενο κινητήρα 2.0 λίτρων με δύο επιλογές: τον κινητήρα Standard Package που αποδίδει 250 ίππους, ενώ η μέγιστη ισχύς του κινητήρα Performance Package αποδίδει 275 ίππους. Οι δύο επιλογές φτάνουν σε μέγιστη ταχύτητα τα 250 χλμ. Η έκδοση των 250 ίππων επιταχύνει στα 100 χλμ σε 6,4 δευτερόλεπτα και αντίστοιχα η έκδοση 275 ίππων σε 6,1 δευτερόλεπτα.

Ο κινητήρας διατίθεται με μπροστινή κίνηση και 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το i30 N με πακέτο επιδόσεων περιλαμβάνει αποκλειστικά ελαστικά Hyundai N 19 ιντσών Pirelli P-Zero υψηλής αντοχής, διακριτικές κόκκινες δαγκάνες φρένων N και μεγαλύτερους δίσκους φρένων. Το σύστημα ηλεκτρονικής περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD) και το σύστημα μεταβλητής βαλβίδας εξαγωγής είναι πρόσθετα χαρακτηριστικά που περιλαμβάνονται στο πακέτο επιδόσεων για να παρέχουν την βέλτιστη εμπειρία σε αγώνες σε πίστα.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close